Saint-Denis, France
Maître d'ouvrage : Délégation interministérielle à la Coupe du Monde de Football 1998 | Surface : 80 000 places | Date : 1994
Projet finaliste du concours sur invitation pour la réalisation d'un stade de football et d'athlétisme de 80 000 places, le "Grand Stade" situé à Saint-Denis en région parisienne.
Maître d'ouvrage : Centre méditerranéen Commune du Cap d'Ail | Surface : 7600 m² | Date : juillet 2008
Aix-en-Provence, France
Maître d'ouvrage : Ministère de la Justice AMOTMJ | Surface : 19 000 m² | Date : 2007
Concours pour la conception et la réalisation du Palais de Justice d'Aix en Provence
Strasbourg, France
Maître d'ouvrage : Département du Bas-Rhin | Surface : 7 000 m² | Date : Février 2011
Extension et restructuration de l'Hôtel du Département du Bas-Rhin.
Lyon, France
Maître d'ouvrage : Region Rhône Alpes | Surface : 40 000 m² | Date : 2006
Montpellier, France
Maître d'ouvrage : Région Languedoc Roussillon | Surface : 30 000m² | Date : juin 2006
Lycée Professionnel d'enseignement général et mécanique de 1558 élèves :
Grenoble, France
Maître d'ouvrage : Ministère de la Justice | Surface : 24 800 m² | Date : Septembre 2002
Projet lauréat du concours
Réalisation du Palais de Justice de Grenoble rue Pierre Semard - Grenoble (France), comprenant :
Francfort, Allemagne
Maître d'ouvrage : FRAPORT AG | Surface : 600 000 m² | Date : décembre 2001
Concours international Terminal III
Astana, Kazakhstan
Maître d'ouvrage : Expo 2017 | Surface : 16 650 m² | Date : 2014 | Cout Total Operation : 7 632 000 €
Architecte invité au Concours International pour l'Aménagement des Pavillons Thématiques dans le cadre de l'Expo 2017
Architectes associés - MET Studio - London UK
Stuttgart, Allemagne
Maître d'ouvrage : HIROTANI PROJEKTGESELLSCHAFT mbH | Surface : 21.655m² | Date : 2015
Programme: Hôtel - 200 chambres, Salles de conférence, Exposition, Restaurant, Sky Bar, Parking et Livraison
Bernau, Allemagne
Maître d'ouvrage : Ville de Bernau | Surface : 5 926 m² | Date : 2014 | Cout Total Operation : 9.8 M €
Construction de la nouvelle Mairie de Bernau
Concours International
Concours: concevoir un pont pour piétons et cyclistes qui ne soit pas limité dans sa fonction absolue. Projet finaliste.
A HUB FOR CYCLE TOURISM
MORE THAN JUST A LINK
The city bridge faces the challenge to not only provide a transportation link, but also to provide a public space and become a destination for visitors. Our design creates a vibrant space, where Copenhageners and tourists are invited to explore the city using sustainable modes, such as bicycles, electric scooters and by foot; therefore, enhancing the cycling and active transport culture ofthe city.
Through the careful selection of materials and application of the latest technology, the landmark moveable bridge and its integrated ?oating platform blends in within the city of Copenhagen, bringing businesses such as cafés and a bike hub. Therefore, the design provides a seamless connection between the bridge and canal side area, offering an elegant transition from a potentially fast paced link to a sociable public space.
THE BRIDGE
Optimised arch-shaped edge girders provide a surface to accommodate the cycle lanes on either side of the bridge and the deck bracing system creates the surface for pedestrian users. The functionality is enhanced by a smart selection of materials and colours to separate the pedestrian and cyclist areas, to improve the safety of the link. The picturesque views from the footbridge will attract pedestrians and cyclists who may occasionally stop next to the handrails. The cycle lane is wide enough to account for visitors and users who wish to take a moment to admire the views.
The bridge includes new technology including traffic ?ow lights, integrated LED lighting and a unique “net” parapet, which gives the bridge a modern, maritime look.
The bridge provides a clean and slender design, which hides the movable machinery from view, while the majestic opening method allows boats up and down the canal. The combination of beauty and functionality provides an iconic bridge for Copenhagen.
THE FLOATING PLATFORM
The area is divided into two levels and visitors are invited to walk under the bridge via the side ramps, to admire the elegant bridge structure from the canal side platform.
The Foating platform offers a unique canal side environment and provides a space for bicycle parking and green areas at street level. The platform also accommodates _a bicycle hub including repair workshops, bicycle shops, cafes and seatng areas, where people can enjoy recreational activities with outstanding views of the city and the canal. The platform is enhanced by being accessible by boat by means of an integrated dock area.
By Thomas SCHINKO
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